Microsoft Office 2019 ve Office 365 İş Ekstra Geldi!

ofis 2019,ofis ev iş,office iş ekstra

Microsoft yeni paket ve özelliklerle birlikte Office 2019 ailesini 24 Eylül’de piyasaya sürdü. 2016 sürümleri ile kıyasladığımızda ekstradan bir Office 365 paketinin ticari sürümünün yayınlandığını görüyoruz,ki bu paket de Office 365 İş Ekstra olarak geçmekte. Hem 365 hem de ömür boyu ticari paketlerinde işletmelerin birçok sorununa çözüm  olacak uygulamalar gözümüze çarpıyor. Office 365 paketlerinde bulunan Word, Excel, Powerpoint, Outlook, One Note, Access, Publisher gibi uygulamaların beraberinde gelen aylık 60dk Skype dakikası ve  1TB bulut depolama alanı aynı şekilde devam etmekteyken Office 365 Ev paketindeki 5 kullanıcılı paketteki kullanıcı sayısı 6’ya çıkarıldı.

Yeniliklerin en köklüsü Office 365 İş Ekstra paketinde bulunan Outlook Customer Manager ve Bookings yazılımı.365 iş ekstra
Outlook Customer Manager yazılımı bir nevi CRM(Müşteri İlişkileri Yönetimi) yazılımı niteliğinde olup müşterilerinizin tüm bilgilerini tek bir veritabanında eşzamanlı kullanmanıza, onlara ilişkin notlar almanıza olanak tanıyor. Bu sayede şirketler  hem zaman hem maliyet bakımından büyük bir tasarruf sağlamakta.
Bookings ise iş sektörünüze ilişkin faaliyetleri bir ajanda ve rezervasyon sisteminin birleşimi şeklinde kullanıcılara sunarak işinizi daha verimli yapmayı, müşterilerinize ise büyük ölçüde zamandan tasarruf sağlamayı vaadediyor. Booking yazılımını Facebook’a entegre etmeniz de mümkün. Bir örnek üzerinden anlatmak gerekirse; bir oto yıkama işletmenize ilişkin randevu sistemi aracılığıyla müşterilerinizin belirtmiş olduğunuz saatleri onun adına rezerve etmesini ve geldiğinde sıra beklemeden aracını yıkatmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede hem müşteriniz zamanını verimli kullanırken siz de çalışma planınızı düzenli bir şekilde kontrol edebilirsiniz. Yine aynı durumu bir restoran için de örneklememiz mümkün. Müşteriniz sizin planladığınız oturma düzenine göre istediği masayı istediği zaman aralığında rezerve edebilir.

Dikkat çekici yeniliklerden biriyse Office 365 İş Ekstra paketi, kullanıcılarına 1 adet de domain imkanı sunuyor. Özellikle şirketler için çalışanların şirket içinde ve kendi aralarında dosya, doküman ve video paylaşımı yapabilmesi; farklı şehirlerdeki çalışanlarınızla video konferanslar düzenleyebilmeniz etkileyici diğer noktalardan bazıları. Diğer paketlerde bulunmayan ve Premium Office Uygulamaları olarak geçen Exchange, Skype, OneDrive, SharePoint ve Teams uygulamaları sadece Office 365 İş Ekstra paketiyle birlikte gelmekte.

Teams uygulaması için en basit haliyle iş yeri içinde kullanabileceğiniz  Whatsapp benzeri bir uygulama olduğunu söyleyebiliriz. Bu uygulama sayesinde şirket içinde hızlı ve verimli bir iletişim ve dosya paylaşım imkanı yakalıyor kullanıcılar.
SharePoint, kurum içi intranet benzeri bir internet sitesi oluşturmanıza olanak tanıyarak kurum için haber,duyuru ve bilgilendirmeleri sunabileceğiniz bir ortam yaratıyor.
Exchange ise iş sınıfı e-posta ve takvim hizmetlerini sunan bir uygulama olarak karşımıza çıkmakta.

Zaten kullanmakta olduğumuz uygulamalara gelen yeniliklerden bahsetmek gerekirse Powerpoint’te Morph özelliği sayesinde sunumlarınızı daha etkileyici daha sinematik bir hale bürüyebilirsiniz. Slaytınızda bulunan görselleri animasyonel bir şekilde daha etkileyici bir hale getirmemize olanak tanıyan bu özellikle beraber, Excel uygulaması için yayınlanan veri analizlerinde kullanılan yeni formüller de mevcut(CONCAT,TEXTJOIN,IFS,SWITCH). Bu arada Microsoft Word’e gelen siyah tema özelliğine de değinmeden geçemeyeceğim. Siyah temayla birlikte gözünüzü yoran beyaz ekrandan kurtulmakla birlikte işinize %30 daha fazla odaklanmanızı sağlıyor.

 

Bir cevap yazın