Corsair RMA Süreci (Global Garanti)


Corsair markası ve ürünlerin RMA süreci hakkında konuşacağımız bu yazımızda aynı zamanda başımdan geçen bir olayı da size anlatmış olacağım. Biraz uzun bir yazı olacağı için ana başlıklar halinde geçeceğim. Yazının tamamını veya sadece ilgilendiğiniz bölümü aşağıdan seçerek ulaşabilirsiniz.
RMA, bir ürünün garanti süresi içerisinde firmaya geri gönderilip yerine ücret iadesi yapılması, yeni ürün verilmesi veya tamir işlemine verilen addır. Açılımı return merchandise authorization‘dır.

Corsair genellikle ürettiği ürünlerin kalitesi bakımından kaliteli olarak nitelendirebileceğimiz, satış sonrasında ise müşteri odaklı hizmet alabileceğiniz bir teknoloji firması. Piyasada en pahalı ve en kaliteli olarak nitelendirebileceğimiz ürünler bile yeri geldiğinde bozulabilmekte. Elektronik ürün  sonuçta,  ömür boyu kullanacağız diye bir kaide bulunmuyor.
Marka olarak Corsair, daha çok bilgisayar donanımları üreten bir firma olup; masaüstü kasa, ram, güç kaynağı, kasa içi soğutma sistemleri vb. ürünler üreten bir firma.
Peki bu markayı tercih sebepleri neler olabilir? Piyasada birçok teknolojisi firması bulunmakta ve rekabet koşulları göz önünde bulundurulduğunda sizi farklı kılabilecek  özellikleriniz olmalı ki müşterilerin tercih sebebi olabilesiniz.

Şimdi kendi yaşadığım bir deneyimle beraber hem size rehber olması adına hem de sürecin nasıl işlediğini anlatabilmek adına başımdan geçen bir olayı anlatmak isterim. Masaüstü bilgisayarım için almaya karar verdiğim Corsair HX850i model PSU için fiyat ve pazar araştırması yapmaya başladım. Araştırmayı yaptığım dönemde piyasada bu modeli bulmak çok zordu, ki bu yazıyı yazdığım zamanda bile internette sadece 3-4 sitede bulabildiğim bir ürün olduğunu farkettim, o yüzden çok fazla kıyaslama yapabileceğim site yoktu.O zamanlar (Ocak 2018) ortalama 1200TL gibi bir piyasa fiyatı bulunan Corsair HX850i için 2.el piyasasını da araştırmaya başladım çok fazla alternatif bulamadığımdan. Temiz veya yeni alınmış makul fiyatlı bir ikinci eli de kabul edebilirdim. Sahibinden üzerinden satışa sunulan 1 adet kapalı kutu ürünü 900TL gibi bir fiyata aldım. Bu konuda şanslı olduğumu söyleyebilirim. Ancak şöyle bir durum vardı. Satıcı kişi ürünü Amazon.de üzerinden almıştı ve üründe oluşabilecek garantiye tabi sorunlarda benim ne yapabileceğim konusunda endişelerim vardı. Daha önce Corsair’in global garantisi olduğunu biliyordum ancak yine de yaşayıp öğrenmeden emin olamıyor insan. Zira ürün yurt dışı ürünü olduğu için Türkiye’de bulunan servisi ürüne garanti kapmasımda bakmayacaktı. Ben bu ürünü hem Corsair’e hem de Amazon’a güvenerek satın aldım. Yaşayabileceğim bir sorunda  bu iki güvenilir firmanın bana yardımcı olabileceğini düşünerek Sahibinden sitesi üzerinden ürünü satın aldım. Ürün satıcının dediği gibi kapalı kutu olarak geldi. Bu fiyata sıfır bir ürün gelip gelmeyeceğinden  de şüphelerim  vardı, neyse ki sorun yaşamadım. Satıcı Ali Bey’e de teşekkürlerimi iletirim.

Gel gelelim aylar sonra bilgisayarımda ortaya çıkan bir sorunun uzun araştırmalar sonucu güç kaynağında olduğunu tespit ettim. Güç kaynağımın fanı dönmüyordu ve dönmesi gerekip de dönmeyince direkt reset atıyordu sistem.
Ürünü garantiye gönderebilmek için 2 seçeneğim vardı ya satın aldığım yer olan Amazon.de’ye gönderecektim ya da direkt Hollanda’da bulanan Corsair’in merkezine gönderecektim. Ücretsiz gönderim sağlayabilme imkanım olduğu için ilk önce Amazon ile iletişime geçtim. Amazon ürünü sadece satın alan kişinin hesabından açılacak işlem ile garanti sürecini başlatabileceğimi belirtti dolayısıyla bu işlemi ancak ürünü satın aldığım Ali Bey aracılığı ile yapabilirdim. Hem Ali Bey’e iş yükü bindirmemek adına hem  de takibini daha sağlıklı sağlayabilmek adına Corsair ile iletişime geçtim.

Corsair’in sitesi üzerinden açacağını ticket ile garanti işlemlerinizi başlatabiliyorsunuz. Corsair sizden ürüne ilişkin olan fatura, sipariş fişi  gibi bir belge talep etmekte ürünüzün garantisini doğrulaybilmek adına. Bu belgeleri açmış olduğunuz ticket üzerinden iletmeniz durumunda size ürünü göndereceğiniz bir kargo etiketi gönderiyor. Burada farklı bir noktaya değinmek istiyorum. Corsair eskiden, muhtemelen 2016 ve öncesinde bu tarz gönderimler için Pre-Paid Label göndererek ürünü ücretsiz olarak Corsair’ gönderebiliyordunuz. Şimdi sadece çok istisnai durumlar veya çok büyük(kasa gibi) ürünler için böyle bir destek sağlıyor. Bunun dışında gönderim ücretini siz karşılamak durumunda kalıyorsunuz. Ürünün gönderi sizin seçiminize bağlı olarak hava,kara,deniz yolu seçeneklerinden biriyle gönderebilirsiniz. Yine dilediğiniz bir kargo firması ile gönderimini sağlayabiliyorsunuz. En uygun fiyatı yerel posta işletmesi olan PTT sunduğu için PTT  aracılığıyla hava yoluyla gönderimini seçtim. 15 gün gibi bir sürede Hollanda’da bulunan Corsair’in merkezine ulaşan ürünüme karşılık, hemen 1 saat sonrasında sıfır bir ürünü DHL aracılığıyla kargoya verdiğini gördüm. Bu konuda çok hızlı ve müşteri memnuniyetini ön planda tuttuklarını söyleyebilirim. Ürün 2 gün gibi bir sürede Türkiye gümrüğüne giriş yapmış bulunuyordu. Bu noktada da değinmek istediğim birkaç şey mevcut. Ürününüz eğer DHL ile geliyorsa %99 gümrüğe tabi olacaktır. Bazı gönderilerin UPS ile sağlandığı bilgisi mevcut. UPS ile gönderilerde gümrüğe tabi olmama durumu daha yüksek. Ürününüzün gümrüğe tabi olması durumunda size mail ve sms yoluyla bildirim gelmekte ve sizden çeşitli evraklar doldurup göndermeniz gerekmekte. DHL’in kendi gümrük deposu bulunmakta ve gümrük işlemlerini DHL ile biraz uğraştırsa da halledebiliyorsunuz. Bu konuda Corsair’e vereceğiniz bir bilgilendirme de durumu çözmenize yardımcı olabilir. DHL, daha doğrusu gümrük sizden ürünüzün ticari amaçlı olup olmadığını doğrulamanızı istemekte. Burada da ürünü ilk aldığınızda elinize ulaşan fatura vb. bir belgeyi kanıt olarak sunabilir, yine Corsair’in ürünle birlikte gönderdiği evrakları DHL aracılığıyla gümrüğe sunabilirsiniz. Evrakların incelenmesi 1-2 gün kadar sürmekte olup gümrük işlemlerinin tamamlanmasının ardından ürünüz adresinize teslim edilmek üzere yola çıkıyor.
Öyle tahmin ediyorum ki eğer ürünüm Türkiye garantili olsa ve ürünü Türkiye’deki yetkili servisine göndermiş olsaydım işlemlerin bu kadar hızla sonuçlanmazdı.

corsair dhl shipping label corsair invoice



corsair rma invoice

Bazı işler Türkiye’de olması gerektiği gibi işlemiyor.  Bazı kullanıcıların şöyle deneyimleri de mevcut. Masa üstü kasanızın ufak parçası (vida, çekmece) gibi eksik veya kırılmalar durumunda ürünü Corsair’e göndermenize gerek kalmadan durumu Corsair’e kanıtlamanız durumunda müşteri memnuniyeti adına size direkt ürünün çıkışını sağlamışlıkları mevcut.

Uzun bir yazı oldu. Ancak konuyu merak eden, sürecin nasıl işlediğini öğrenmek isteyen kullanıcılar için faydalı olacağını düşünüyorum.

Bir cevap yazın